Romance





































Dziś o filmach kostiumowych, także tych z  gatunku romans. Fakt oglądania takich produkcji wiele osób zalicza do grona "wstydliwych wyznań", jednak ja uważam, że nie ma w tym nic złego i sama chętnie czytam Jane Austin i oglądam ekranizacje jej powieści. Ogólnie przepadam za filmami kostiumowymi, zwłaszcza tymi, w których gra moja ulubienica,  której zadedykuję kiedyś specjalny wpis. Jako zwolenniczka torturowania w ten sposób swojego umysłu, zauważam wiele zaskakujących mnie powiązań. Dla przykładu, jako że mam niechlubny zwyczaj nieczytania napisów końcowych, często jestem zaskoczona, kiedy po długim czasie odkrywam, że rolę  x w filmie 'y' grała osoba z filmu 'z'.
W ten sposób na przykład odkrywam, że Jennifer Ehle, grająca w "Jak zostać królem" żonę królewskiego logopedy, to Lizzy z "Dumy i uprzedzenia", w której to roli partnerował jej zresztą Colin Firth. Z kolei filmowa królowa Elżbieta to Lucy z filmu "Pokój z widokiem", której zupełnie nie poznałam w roli Czerwonej Królowej z Krainy Czarów.
Mimo sporej znajomości tematu filmów kostiumowych nie czuję się ekspertem w tej dziedzinie i mam jeszcze długą listę filmów od obejrzenia. Często jednak przegrywają one konkurencję z pilniejszymi sprawami i innymi gatunkami. Ale przecież nic tak nie uspokaja jak wieczorny seans "Dumy i uprzedzenia" ;)

5 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam filmy kostiumowe. Ostatnie zdjęcie jest niesamowite! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne kostiumy, aż chciałabym się przenieść do tej epoki, ma taki magiczny i niepowtarzalny klimat, bardzo mi sie to podoba :)

    pozdrawiam
    http://mikalafashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. moda wraca jak bumerang :)

    chicmagic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uważam że film jest warty uwagi a kostiumy naprawde dobre. Napewno jet wart Oscara. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam filmy kostiumowe ;) Duma i Uprzedzenie z Colinem F. absolutnie cudowna c u d o w n a! :)
    Filmem jak zostać królem również byłam zachwycona, świetny film i aktorzy których uwielbiam - Colin, Helena (takze ze względu na jej partnera życiowego - Tima Burtona ;)) i Jeffrey R.

    OdpowiedzUsuń